Діяльність

FAQ

1. Що таке Індустріальний Телевізійний Комітет?

Індустріальний Телевізійний Комітет заснований за принципами об'єднаного індустріального комітету (JIC), що викладені у міжнародних стандартах WFA/EACA з організації дослідження аудиторії.

Об'єднаний індустріальний комітет (JIC) є організацією, де дослідження замовляє комітет, що представляє всі зацікавлені сторони: мовників, рекламодавців та агентства. Комітет володіє всіма даними і приймає всі рішення щодо нього. Думки членів висловлюються через участь у Загальних Зборах.

Перевагами такої системи є оптимальне співвідношення ціни та якості при доволі високих спільних витратах. Також така система є найбільш надійною формою дослідження, оскільки вона має найбільшу кількість зацікавлених сторін, які перевіряють всі технічні процедури.

Участь всієї галузі (мовники, рекламодавці та медійні агенції) також означає, що дані є доступними для всіх користувачів. Зрештою, ця система є найбільш ймовірним промоутером інновацій та вдосконалень у вимірюванні телевізійної аудиторії взагалі, оскільки об'єднані індустріальні комітети є більш схильними призначити найкращого постачальника даних, ніж будь-який інший тип організації.

Всесвітня федерація рекламодавців (WFA) і Європейська асоціація комунікаційних агентств (EACA) розглядають об'єднані індустріальні комітети як найбільш ефективний метод організації для проведення дослідження телевізійної аудиторії. Об'єднані індустріальні комітети гарантують всім користувачам певний контроль технічної документації та управління, а також рівність доступу до даних при мінімізації та контролюванні витрат.

З 2002 року Індустріальний Телевізійний Комітет є найбільшим індустріальним замовником дослідження телевізійної панелі.

 

2. Що таке Технічний Комітет у складі Індустріального Телевізійного Комітету?

Розуміючи свою відповідальність перед телевізійним ринком, та для організації збалансованої (надійної, послідовної і прийнятної для всіх користувачів) системи соціологічних досліджень телевізійної аудиторії України ІТК створив спеціальні структурні підрозділи:

  • експертний підрозділ – Технічний Комітет, який об’єднує в собі головних українських експертів телевізійної та рекламної індустрії, професійна діяльність яких безпосередньо пов’язана з аналізом телевізійної панелі та
  • аналітичну службу, що складається з штатних медіа-аналітиків.

 

3. Яка основна мета дослідження телевізійної аудиторії?

Основна мета дослідження ТВ аудиторії - це створення та надання стандартизованої валюти на телевізійному ринку України.

 

4. Чи всі канали, які можна побачити в Україні, вимірюються?

Так, вимірюються всі ТВ канали, які можна побачити в Україні, незалежно від сигналу розповсюдження та того, чи є вони національні, регіональні чи іноземні.  Будь-який клієнт дослідження може замовити дані по будь-якому ТВ каналу за умови, що цей канал може приймати достатня кількість домогосподарств в ТВ панелі (не менш 25 домогосподарств).

Для аналізу користувачам даними ТВ панелі та в широкому доступі для всіх учасників ринку доступні лише  ті канали, що оплачують такий вид надання даних.

Інформацію про ці канали можна отримати на сайті ІТК.

Всі інші канали групуються в категорію «Інше ТВ».

 

5. По скільком каналам є дані?

Наразі доступні дані по 46 каналах. Дані по цих каналах можна отримати з сайту ГФК Юкрейн.

 

6. Чи вимірюються супутникові канали?

Вимірюються всі ТВ канали, які можна побачити в Україні, незалежно від сигналу розповсюдження та типу прийому.  Канали, що приймаються через супутник вимірюються з 2008 року.

 

7. Чи вимірюється цифрове ТБ?

Цифрове ТБ вимірюється з 2008 року. За даними панельного дослідження в 2010 році в Україні нараховується близько 2,716 млн. цифрових домогосподарств.

 

8. Як вимірюється цифрове ТБ?

У вимірюванні цифрового типу сигналу в Україні компанія ГФК застосовує два методи:

це зчитування та обробка даних з екранного меню. Спеціальний пристрій розрізняє зміну статусу екрану й параметрів екранного меню. Зчитування назви каналів відбувається при появі певних статусів (банер, лист,каналів (channel guide), режим epg).

заміна декодера в домогосподарстві на той, в який вбудоване спеціальне програмне забезпечення, що фіксує ID каналу.

 

9. Як рахується рейтинг програм?

Рейтинг програми – це середня кількість глядачів, виражена у відсотку від аудиторії, що представляє обрану цільову групу, що дивилися програму кожну секунду. Алгоритм розрахунку програм та реклами однаковий.

 

10. Як рахується  рейтинг реклами?

Рейтинг реклами – це середня кількість глядачів, виражена у відсотку від аудиторії, що представляє обрану цільову групу, що дивилися рекламний ролик кожну секунду. Алгоритм розрахунку програм та реклами однаковий.

 

11. Що таке установче дослідження?

Установче дослідження – це дослідження, яке проводиться з метою моніторингу змін демографічних характеристик, наявності ТВ обладнання й можливостей прийому ТВ каналів серед населення України. Дослідження проводиться на замовлення Індустріального Телевізійного Комітету щоквартально, за рік опитуються  12 000 домогосподарств.

 

12. Що таке панельне дослідження?

Панеллю називається група людей, що відібрана для проведення дослідження. Суть панельного дослідження полягає в тому, щоб безперервно отримувати протягом деякого періоду часу інформацію від кожного з учасників панелі. Інформація збирається щосекунди. Домогосподарства, що беруть участь в дослідженні відбираються за спеціальною методикою.

Завдяки тому, що обрані домогосподарства за своїми соціально-демографічними та технічними (тип прийому телесигналу, телевізійне обладнання та ін.) характеристиками відтворюють структуру населення України, вони формують розгорнуту картину телеперегляду всіма глядачами країни.

 

13. Що таке 50+ та 50-?

Це дві підвибірки, що складають загальнонаціональну ТВ панель в Україні:

  • «50+» - це міста з чисельністю населення більше 50 тис. жителів;
  • «50- » - це села та міста з чисельністю населення менше 50 тис. жителів.

 

14. Хто є клієнтами ТВ панелі?

Клієнтами ТВ панелі є телеканали, сейлз-хаузи, рекламні агенції та рекламодавці. Дані дослідження телевізійної аудиторії, які отримуються в результаті роботи ТБ панелі, є важливим інструментом для оцінки ефективності програмування ТБ-каналів, аналізу аудиторії програм та рекламних повідомлень.

 

15. Хто є оператором ТВ панелі?

З 2002 року оператором ТБ панелі є міжнародна дослідницька компанія GfK Ukraine. Дослідження з вимірювання телевізійної аудиторії проводиться в більшості країн з розвинутим телевізійним ринком.

Дослідницька компанія GfK Group проводить аналогічне дослідження в Австрії, Бельгії, Болгарії, Німеччині, Нідерландах, Румунії, Швейцарії. Враховуючи цей досвід, ТБ панель в Україні проводиться за міжнародними стандартами, які існують для даного типу досліджень.

Протягом 2002-2007 років GfK Ukraine вимірювала телевізійну аудиторію в містах України з населенням більше 50 тис. мешканців (загалом 92 міст).

З початку 2008 року GfK Ukraine досліджує телевізійну аудиторію по всій Україні: у великих та малих містах, а також селах. Всього це 16,6 млн. домогосподарств, які мають телевізори, чи 42,6 млн. телеглядачів.

 

16. Хто є учасниками ТВ панелі?

Учасниками ТБ панелі є 2,5 тис. домогосподарств чи 6,5 тис. глядачів у віці від 4 років, які мешкають в 354 населених пунктах по всій Україні.

 

17. Хто може стати учасником панелі?

Будь-яке домогосподарство, що відібрано випадковим чином, може стати учасником дослідження.

 

18. Чи оплачують учасникам панелі за дослідження?

Так.

 

19. Яким чином відбувається вимірювання ТВ аудиторії?

Робота ТБ панелі здійснюється за допомогою спеціальної технології. В кожному домогосподарстві, що бере участь в дослідженні, встановлюється спеціальний пристрій - піплметр. Він під’єднується до кожного телевізора і за його допомогою дивлення кожного члена домогосподарства (у віці від 4-х років) реєструється з точністю до секунди. Цей вимірювальний пристрій - Telecontrol VIII - зокрема дозволяє вимірювати цифрове телебачення.

 

20. Які параметри впливають на поведінку глядачів?

Для побудови вибірки використовуються параметри, які визнані, як такі, що впливають на поведінку глядачів. Ці параметри можна поділити на три основні групи:

  • характеристики обладнання в домогосподарстві (наявність ефірного, кабельного чи супутникового прийому;
  • наявність аналогового чи цифрового телебачення;
  • кількість телевізорів в домогосподарстві; характеристики основного телевізора;
  • наявність додаткового обладнання (DVD-програвача тощо);
  • наявність стаціонарного телефону);
  • соціально-демографічні характеристики домогосподарства (кількість осіб в родині; наявність дітей до 17 років; наявність людей понад 60 років; основна мова в домогосподарстві; вік голови домогосподарства; дохід домогосподарства);
  • соціально-демографічні характеристики кожного глядача (стать, вік, освіта, зайнятість на роботі кожного з членів домогосподарства).

Для визначення розподілу цих параметрів використовуються дані Державного Комітету Статистики України та спеціального дослідження, що проводиться компанією GfK Ukraine (Установче дослідження) на замовлення Індустріального Телевізійного Комітету.

 

21. Які дані можна взнати з дослідження?

Завдяки дослідженню ТВ аудиторії можна дізнатися, хто та як дивився певний програмний продукт/рекламу/ТВ канал та які характеристики цього глядача. Також можна визначити кількість глядачів програми чи реклами, проаналізувати рекламну активність будь-яких категорій товарів на телебаченні.

 

22. Які існують процедури контролю якості даних?

Контролюються наступні ситуації:

  • Наявність неідентифікованих каналів
  • Телевізор не включається більш, ніж 7 днів
  • Є перегляд одною людиною 2 телевізорів одночасно
  • Телевізор включено, але кнопка реєстрації не натиснута
  • Телевізор включено, але немає зміни каналу/реєстрації 6 та більше годин
  • Учасник домогосподарства не дивився ТВ більше 7 днів
  • Немає даних від домогосподарства більше 3-х днів
  • Тривалий перегляд  (робочий день більше 12 годин, вихідний – більше 16 годин)
  • Зміна в поведінці перегляду; нетиповий перегляд
  • Перевірка «співпадінь» перегляду методом телефонного опитування учасників домогосподарства

 

23. Що таке генеральна сукупність? Яка генеральна сукупність ТВ панелі?

Будь-яке кількісне дослідження проводиться на основі певної генеральної сукупності. Генеральна сукупність - досліджувана сукупність - сукупність об'єктів (у випадку ТВ панелі – сукупність індивідів і домогосподарств), на яку поширюються висновки, отримані в ході дослідження.

ТВ панель - це вибіркове кількісне соціологічне дослідження.

Генеральна сукупність ТВ панелі - ТВ домогосподарства - домогосподарства, що володіють хоча б одним телевізором; на основі ТВ домогосподарств формується глядацька аудиторія - населення у віці від 4 років і старше, що проживає в ТВ домогосподарствах.

 

24. Які особливості вибірки ТВ панелі? Що таке репрезентативність вибірки?

Оскільки будь-яке соціологічне дослідження не може бути суцільним (тобто охоплювати всі одиниці спостереження), будується спеціальна модель генеральної сукупності, яка називається вибірковою сукупністю (вибіркою). Вибірка - сукупність об'єктів, відібраних з генеральної сукупності за допомогою певної процедури і на основі яких роблять висновки про генеральну сукупність. Дана модель (вибірка) повинна відповідати характеристикам генеральної сукупності і така властивість вибірки називається репрезентативністю. Вибірка панелі є репрезентативною генеральній сукупності за рахунок постійно здійснюваних процедур зважування даних і слідування контрольним параметрам для її побудови.

Вибірка ТВ панелі «вся Україна» складається з 2-х репрезентативних підвибірок: «50 +» і «50 -». Кожна з них відображає характеристики генеральної сукупності на рівні індивідів і домогосподарств. Панель також є репрезентативною на рівні 6 основних досліджуваних регіонів: Центральний, Північний, Південний, Західний, Східний і м. Київ. Аналіз, проведений на рівні даних вибіркових сукупностей, є репрезентативним.

Структура вибірки ТВ панелі повністю відповідає структурі генеральної сукупності (відповідність забезпечується застосування процедури зважування і використанням контрольних параметрів).

 

25. Що таке «нетто вибірка»?

У панельному дослідженні також існує поняття «нетто вибірка» - кількість домогосподарств, по яких отримані дані в день фінального звіту. Нетто вибірка (число д/г в нетто вибірці) становить основний показник наповненості панелі і зазвичай її обсяг відрізняється від запланованого. За встановленими правилами загальна чисельність домогосподарств в нетто вибірці в підвибірках «Вся Україна» (запланований об’єм вибірки 2500 д/г), «50 +» (запланований об’єм вибірки 1600 дх) і «50 -» (запланований об’єм вибірки 900 дх) може відхилятися в меншу сторону від запланованої згідно дизайну чисельності не більше ніж на 10%. Відхилення від запланованої вибірки не впливають на показники телеперегляду, оскільки в даному випадку репрезентативність даних забезпечується процедурами зважування.

 

26. Що таке контрольні параметри?

Контрольні параметри – параметри, за якими визначається загальна структура вибірки домогосподарств та індивідів.

До контрольних параметрів домогосподарств відносяться:

  • Регіон
  • Розмір міста
  • Розмір сім'ї
  • Наявність дітей від 0 до 17 років
  • Наявність людей старше 60 років
  • Тип антени
  • Наявність цифрового прийому
  • Кількість телевізорів в сім'ї
  • Тип ТВ
  • Наявність телефону
  • Дохід сім'ї
  • Основна мова
  • Наявність відеоприставки
  • Вік голови сім'ї

 

До контрольних параметрів респондентів відносяться:

  • Регіон
  • Розмір міста
  • Вік
  • Стать
  • Робочий статус
  • Розмір сім'ї
  • Наявність дітей від 0 до 17 років
  • Наявність людей старше 60 років
  • Основна мова
  • Тип антени
  • Наявність цифрового прийому
  • Кількість телевізорів в сім'ї
  • Тип ТВ
  • Наявність телефону
  • Дохід сім'ї
  • Наявність відеоприставки

 

27. В чому полягає процедура зважування?

Зважування даних ТВ панелі відбувається під час обробки даних для кожного дня (для попередніх та фінальних даних). Суть зважування полягає в тому, що кожному індивіду ТВ панелі (так само, як і кожному домогосподарству панелі), по яким отримані та валідизовані дані на конкретний день, присвоюються вагові коефіцієнти. Вагові коефіцієнти показують скільки людей (д/г) генеральної сукупності представляє кожний індивід панелі (д/г панелі) в проекції на структуру генеральної сукупності. Зважування відбувається окремо для індивідів та домогосподарств.

Розподіли параметрів для зважування розраховуються виходячи з даних офіційної статистики та результатів установчого дослідження.

 

Список параметрів для зважування:

Для індивідів:

  • Розподіл «регіон на розмір населеного пункту»
  • Розподіл «стать на вік»
  • Розмір ТВ домогосподарства
  • Наявність дітей у віці 0-17 років
  • Основна мова в домогосподарстві
  • Зайнятість
  • Дохід (оціночний параметр)
  • Тип антени
  • Наявність стаціонарного телефону
  • Кількість телевізорів в домогосподарстві

 

Для домогосподарств:

  • Розподіл «регіон на розмір населеного пункту»
  • Розмір ТВ домогосподарства
  • Наявність дітей у віці 0-17 років
  • Основна мова в домогосподарстві
  • Дохід (оціночний параметр)
  • Тип антени
  • Наявність стаціонарного телефону
  • Кількість телевізорів в домогосподарстві

 

28. Чи можна аналізувати телеперегляд малих цільових аудиторій?

Аналіз будь-яких штучно створених вибірок (цільових аудиторій) не завжди буває репрезентативним і його результати не завжди можна поширювати на генеральну сукупність. Наприклад, параметри вік, стать і дохід самі по собі є репрезентативними, проте їх перетин вже не є репрезентативним. Саме тому можуть виникати нерегулярні перманентні випадкові коливання в розподілі параметрів.

 

29. Чи є похибка в даних та яка вона?

Похибка  в даних для панельних досліджень не  розраховується.

По-перше, слід зауважити, що при побудові панелі, вона проходить декілька етапів відбору респондентів, тому вибірка не є повністю випадковою (вона будується на базі контрольних параметрів).

По-друге, щоденно  ми досліджуємо зміни не на нових вибірках респондентів, а на тих самих.

 

30. Як я можу отримати дані дослідження?

Дані за попередній день (10 кращих програм та результати перегляду ТВ каналів) й попередній місяць (50 кращих програм та результати перегляду ТВ каналів) можна знайти у вільному доступі на сайті компанії ГФК. Окремі дані по рекламі (соціальній, політичній, прямій і т.д.) та іншим телевізійним фактам в Україні можна також завантажити у вільному доступі на сайті ІТК.

 

31. Чим відрізняються фінальні дані від попередніх?

Попередні (Overnight) дані замовники отримують наступного після трансляції дня. Дані доступні користувачам, починаючи з 10-ї години ранку.  Фінальні дані поставляються  на 3-й після трансляції день.

Таким чином, різниця між наданням даних складає 2 дні. Цей додатковий час відводиться на те, щоб отримати дані з більшої кількості домогосподарств та перевірити їх.

Існує ціла низка критеріїв, за якими перевіряють попередні дані:

  • коректність реєстрації перегляду глядачем,
  • коректність роботи технічних приладів,
  • коректність присвоєння каналів перегляду.

Наприклад, попередні дані зафіксували, що глядач дивився телевізор 18 годин. ГфК повинна проконтролювати причини такого перегляду – чи є це природно, чи глядач заснув перед телевізором, чи вийшов із дому, але забув вимикнути телевізор, чи може була якась технічна проблема з приладом.

Якщо виявлено, що глядач в дійсності не дивився телевізор 18 годин, дані є невалідними і таке домогосподарство виключається з фінальних даних.

Отже, із фінальних даних виключаються домогосподарства, перегляд яких визнано невалідним, одночасно з цим включаються ті домогосподарства, до яких додатково додзвонилися за 2 дні.

Слід зауважити, що в середньому, фінальні дані суттєво не відрізняються від попередніх, але бувають винятки. Якщо кількість респондентів, що дивилася канал невелика, то включення чи виключення навіть одного окремого глядача, який дивився канал, може  вплинути на зміну фінальних показників каналу у порівнянні з попередніми.

 

32. Чи попередніми (overnight) даними можна користуватись?

Так, можна, але слід мати на увазі, що остаточними даними є фінальні дані, що надаються на 3-й день.

 

33. З якої дати доступні дані по рейтингу телеканалів?

Рейтинг телеканалів можна подивитись з 2003 року для генеральної сукупності «міста понад 50 тис.», та з 2008 року – для всієї України (включаючи міста менш 50 тис. та села).

 

34. Якщо я не купую дані, то як я можу їх отримати?

Дані щодо кращих програм та показників телеперегляду (на наступний день та за попередній місяць) доступні на сайті медіа-відділу ГФК Юкрейн. Окремі дані по рекламі (соціальній, політичній, прямій і т.д.) та іншим телевізійним фактам в Україні можна також завантажити у вільному доступі на сайті ІТК.

 

35. Як можна взнати рейтинг окремої програми чи реклами?

Можна зробити запит до компанії ГФК Юкрейн й отримати звіт щодо показників перегляду програми чи реклами.

 

36. Як досліджується телевізійна аудиторія у всьому світі?

Пропонуємо порівняльну інформацію з телевізійних панельних досліджень у всьому світі. Джерелом даних є видання (16 видання) "Телебачення: 2009 (міжнародні ключові факти)" з показниками за 2008 рік та зведенні окремі дані панельних досліджень за 2010 рік (джерело:  http://www.ipnetwork.com/rd/htm/tvkeyfacts.aspx)

 

37. Що таке правила оприлюднення даних ТВ панелі?

З правилами оприлюднення даних ТВ панелі можна ознайомитись на сайті ІТК.

Завданням  рекомендацій є стандартизація принципів надання даних ТВ панелі. Ми припускаємо, що дотримання рекомендацій дозволить користувачам даних ТВ панелі отримувати коректну інформацію, релевантну не тільки в рамках телевізійного ринку України, але і в рамках інших країн.

 

38. Чи відповідає дослідження ТВ аудиторії України міжнародним стандартам якості?

ІТК забезпечує відповідність досліджень телевізійної аудиторії міжнародним стандартам якості та сучасним технологічним і методологічним розробкам у цій сфері.

Так, аудит CESP 2008 року показав, що «CESP вважає систему телевізійних досліджень GfK-Ukraine задовільною в наступних аспектах: …відповідність міжнародним нормативам «Загальні принципи вимірювання телевізійної аудиторії» (GGTAM) складеного Групою з методів дослідження аудиторій (ARM) в 1999 році.»

GGTAM - Global Guidelines for Television Audience Measurement (загальні принципи вимірювання телевізійної аудиторії) - міжнародні загальні принципи, що профінансовані та опубліковані EBU у співпраці з Audience Research Methods (ARM) - групою у складі представників дев'яти міжнародних торгових асоціацій або груп фахівців: ARF (USA); Canadian ARF; EAAA (now EACA); EGTA; EMRO; ESOMAR; GEAR; PETR; WFA.

 

39. Коли відбувались тендери дослідження телевізійної аудиторії?

З початку заснування організації Індустріальний Телевізійний Комітет проводить тендери на дослідження телевізійної аудиторії:

  • у 2002 році ІТК провів перший тендер на дослідження телеаудиторії на період 2003-2007 роки, переможцем якого стала компанія GfK Ukraine
  • у 2006 році GfK Ukraine стала переможцем другого тендеру на дослідження телеаудиторії - на період 2008-2012 роки
  • також у 2006 році переможцем тендеру з надання послуг з проведення моніторингу телевізійної сітки та реклами на період 2008 – 2012 роки стала компанія «Комунікаційний альянс».

 

40. Чи проводяться аудити дослідження телевізійної аудиторії та які?

Аудити телевізійної панелі раніше відбувались:

  • у 2003 та у 2004 роках аудити проводив міжнародний експерт Пітер Мінер
  • у 2007 році аудит панелі (на замовлення Члена ІТК - телеканалу 1+1) провів незалежний аудитор Вітторіо Боссі
  • у 2008 році аудит був проведений CESP (Centre d'Etude des Supports de Publicitе) – Центр вивчення та підтримки медіа
  • у 2009-2010 роках аудит проводила незалежна аудиторська компанія.

Завданнями цих аудитів були перевірка відповідності діючої панелі найсучаснішим міжнародним нормам та стандартам, з'ясування та отримання рекомендацій стосовно роботи з національними/локальними особливостями досліджень української телевізійної панелі, питання перевірки системи безпеки зберігання та передачі даних досліджень ТБ панелі та інші.

Результатами цих аудитів були технічні та методологічні рекомендації, які стали основою змін в панелі впроваджених ІТК та GfK Ukraine.

Під час проведення аудиту завдання та план проведення аудиту розробляє Технічний Комітет ІТК, відбір підрядників – виконавців аудиту проводиться шляхом конкурсу відкритих пропозицій. Переможці обираються на Загальних Зборах ІТК, фінансування аудиту здійснюється Індустріальним Телевізійним Комітетом.

 

41. Кого називають ліцензійними користувачами ТВ панелі?

Однією з задач ІТК у стратегічному напрямку дослідження телевізійної аудиторії є захист прав ліцензійних користувачів даних системи телевізійних досліджень.

Цивілізована правова і етична поведінка компаній, яка передбачає оплату за надані якісні послуги являється атрибутом провідних гравців ринку.

Ольга Росманова, директор департаменту медіа досліджень GfK Ukraine:
«Рекламні агенції, які нелегально використовували дані телевізійної панелі, не можуть гарантувати своїм клієнтам точність та достовірність інформації, що ставить під сумнів прозорість відносин таких агенцій з рекламодавцями. 
Зараз все більше рекламодавців стають зацікавленими в чесних партнерських відносинах з агенціями, які є ліцензійними користувачами даних телевізійної панелі GfK Ukraine, оскільки вони розуміють, що лише в цьому випадку вони зможуть гарантовано отримувати якісні дані.
Все частіше ми відповідаємо на запити від компаній щодо того, чи легально їхні рекламні агенції використовують у своїй роботі дані телевізійної панелі. Ми підтримуємо цю практику і з 2008 року всі агенції отримують відповідний сертифікат GfK Ukraine, який засвідчує, що вони є ліцензійними користувачами нашого продукту».

Задля прозорості ІТК щомісяця оприлюднює список офіційних користувачів пакетних послуг ТБ панелі компанії GfK Ukraine.

 

42. Чи дослідження ТВ аудиторії, яке здійснює  ГФК  на замовлення  ІТК має ознаки монополістичного?

Ні не має, з огляду на наступне:

Будь-які суб’єкти господарювання так само як  ІТК, мають змогу на рівноправних засадах (шляхом досягнення згоди щодо всіх істотних умов) укладати  договори з ГФК на дослідження «ТВ панелі»;

ГФК не є монополістом і відповідно послуги, які воно надає щодо дослідження «ТВ панелі» не мають відповідних  ознак. Так, згідно ЗУ «Про захист економічної конкуренції» суб'єкт господарювання займає монопольне (домінуюче) становище на ринку товару, якщо: на цьому ринку у нього немає жодного конкурента; не зазнає значної конкуренції внаслідок обмеженості можливостей доступу інших суб'єктів господарювання щодо закупівлі сировини, матеріалів та збуту товарів, наявності бар'єрів для доступу на ринок інших суб'єктів господарювання, наявності пільг чи інших обставин. На сьогоднішній день, на ринку є суб’єкти господарювання, які готові надавати та надають послуги по дослідженню «ТВ панелі». Отже, на ринку присутня конкуренція.

ГФК не створює бар’єрів для доступу на ринок інших суб’єктів (конкурентів). Кожен суб’єкт господарювання має право вільно обирати собі контрагента для співпраці та вільно укладати договори (ЦКУ, ГКУ). Отже, інші суб’єкти (крім ІТК) можуть замовляти послуги не тільки в ГФК, але і в інших компаній.

 

43. Що таке Алгоритм?

Алгоритм – це математична модель виявлення сімей із суттєвими відхиленнями дивлення. Дана процедура була розроблена Технічним комітетом ІТК та компанією GfK Ukraine та затверджена Загальними Зборами ІТК у квітні 2009 року. Метою Алгоритму є виявлення сімей з суттєвим відхиленням дивлення шляхом перевірки теледивлення кожного домогосподарства по 5-ти критеріям. Розрахунки Алгоритму здійснюються раз на місяць. Домогосподарства або окремі їх члени, які не пройшли процедуру Алгоритму, аналізуються детальніше компанією GfK Ukraine з метою встановлення причин такого дивлення.

 

44. Що таке піплметр?

Піплметр – це електронна система вимірювання ТВ перегляду. Піплметр підключається до кожного стаціонарного телевізора в домогосподарстві та фіксує, який канал дивилися в домогосподарстві. Піплметр має свій пульт дистанційного управління, на якому кожен з членів  домогосподарства має натиснути кнопку, коли починає дивитися ТВ.

 

45. Що трапляється, якщо домогосподарство вирішило вийти з панелі?

Домогосподарство може в будь-який час вийти з панелі.  В такому разі ГфК запросить до участі нове домогосподарство, характеристики якого задовольняють необхідним критеріям вибірки ТВ панелі.

  В такому разі ГфК запросить до участі нове домогосподарство, характеристики якого задовольняють необхідним критеріям вибірки ТВ панелі.

 

46. Що трапляється, якщо домогосподарство їде у відпустку?

Оскільки домогосподарство в цей час не має домашнього перегляду ТВ,  воно включається в дані з нульовим телепереглядом. Якщо домогосподарство від’їжджає у відпуску більш ніж на 25 днів, воно виключається з даних до повернення додому.

 

47. Що трапляється, якщо домогосподарство їде на дачу?

Оскільки домогосподарство в цей час не має домашнього перегляду ТВ,  воно включається в дані з нульовим телепереглядом. Якщо домогосподарство від’їжджає на дачу на тривалий термін та не дивиться телевізор більш, ніж на 25 днів, воно виключається з даних до повернення додому.

 

48. Що трапляється, якщо домогосподарство купує новий ТВ?

Компанія ГФК вимірює весь телевізійний перегляд в домогосподарстві. Тому, якщо домогосподарство купило новий телевізор, буде назначено візит технічного спеціаліста, який підключить новий телевізор до піплметру.

 

49. Чи вимірюється перегляд ТБ поза домом?

Вимірюється тільки домашній перегляд ТВ, перегляд поза домом не вимірюється.

 

50. Чи вимірюється перегляд гостей в домогосподарстві?

Так, вимірюється. Гостей (люди, що не є учасниками ТВ вибірки), які дивляться ТВ у домогосподарстві-учаснику ТВ панелі, просять зареєструвати свій перегляд.

 

51. Як розшифровуються спеціальні терміни?

Спеціальні терміни, що використовуються при дослідженні ТВ аудиторії можна знайти у словнику.

 

52. Куди звертатись з пропозиціями щодо роботи ТВ панелі?

Для забезпечення прийнятного для всіх користувачів дослідження телевізійної аудиторії ІТК звертається до ТБ індустрії з пропозицією надсилати звернення, коментарі, зауваження щодо роботи ТБ панелі, також повідомляти будь-які факти, що стосуються телевізійного вимірювання.

ІТК є найбільшим індустріальним замовником дослідження телевізійної панелі, і ми зацікавлені у якісному прозорому і відкритому дослідженні. Технічний комітет ІТК та аналітична служба ІТК розгляне звернення, за необхідності та бажанням у присутності зацікавлених сторін.

Будь-ласка, очікуйте відповіді протягом трьох робочих днів після надсилання звернення.

Необхідно заповнити форму звернення.

 

53. Я хочу стати учасником ТБ-Панелі та брати участь у дослідженні. Це можливо?

З 2002 року спеціальні пристрої («піплметри») щосекунди фіксують телевізійні вподобання українців, які входять до ТБ панелі. Отримана інформація допомагає телеканалам, які працюють в Україні, краще розуміти бажання своїх глядачів, а рекламодавцям – створювати дійсно цікаві та не надокучливі ролики.

Для того, щоб дані ТБ панелі могли слугувати своїй цілі, вони повинні бути якісними та дійсно відображати телеперегляд всіх глядачів в Україні. Саме тому до принципу відбору учасників панелі ставиться низка суворих вимог. Однією з найважливіших є випадковість вибірки, тобто такий відбір учасників, при якому всі домогосподарства України, в яких є телевізор, мають однакову ймовірність потрапити до вибірки, але до неї потрапляє лише певна кількість відібраних випадковим чином. Це означає, що ніхто не може впливати на процедуру відбору респондентів, яка відбувається виключно за принципом випадковості. Таким чином, ні міжнародна соціологічна компанія GfK, яка є оператором ТБ панелі, ні ІТК, який замовляє дослідження, ні будь-хто інший, не може нікого включити до ТБ панелі на власний розсуд, незважаючи на бажання цієї людини чи бажання інших сторін, адже будь-яке таке втручання суперечить принципу випадковості і може негативно вплинути на дані.